Felhasználónév: Jelszó:
Oldal: 1234567
Szerző
Topic neve: Everquest és World of Warcraft
népszerűMiklós
Adminisztrátor
3609 hozzászólás
Profil megtekintése
Everquest és World of Warcraft
1. hozzászólás - 2009.01.18. 22:10:24
Ez egy játékelméleti fejtegetés lesz, középpontban a számítógépes játékok két mérföldkövével. Az Everquest annak idején egy óriási siker volt, az első 3D-s MMORPG (massively multiplayer online role-playing game). Az őt megelőző játékokat nemcsak a többszemélyes jellegével körözte le: a bejárható terület sokszorosa volt bármely másik játéknak, a harcrendszere zseniális, és az egész játék hihetetlenül addiktív volt. A tervezők a korábbi MUD-okat (multi-user dungeon, szöveges online kalandjátékok) ötvözték 3D grafikával, de valójában ennél sokkal többet tettek. Nem is játék volt, hanem igazándiból egy második élet a játékosoknak. Míg egy normál játékban az ember gondolkodás nélkül kipróbál mindent, nekimegy bármilyen ellenfélnek, itt az emberek inkább úgy viselkedtek, mintha az egész valóságos lenne, mivel a játékban a hiba, a halál kemény büntetéssel járt: több órányi tapasztalati pontot vesztettél, és a tárgyaid a halálod helyén maradtak, amit sokszor igencsak nehéz volt visszaszerezni. Az EQ fergeteges sikerét látva, minden létező játékstúdió elkezdte a saját MMORPG-jét fejleszteni. Néhány év múlva a legtöbb projekt megbukott, és kiderült, hogy az EQ trónja szinte megingathatatlan.
A játék egyik titka az volt, hogy a fejlesztők képesek voltak a játékosoknak folyamatosan tartalmat biztosítani. Persze ez elsőre fizikai lehetetlenségnek tűnik: egy programot sokkal több idő fejleszteni, mint végigjátszani. Mégis, a játékhoz félévente jelentek meg kiegészítők, és addigra az előzőt épphogy csak végig lehetett csinálni a hardcore játékosoknak. A titoknak két kulcsa volt: a játék nehéz volt. Nagyon nehéz. Egy kezdő játékos számtalanszor meghalt az elején, amíg megtanult játszani, de valahogy pont ez a küzdelem adta az igazi ízt a győzelemnek, amikor végül sikerrel járt az ember. A másik kulcs a sokat vitatott "timesink" volt. Ennek szemléltetésére mondok egy egyszerű példát. A labirintus kulcsának 10 darabját kell megszerezned. Minden egyes kulcsot egy szörny őriz. A szörnyekhez őreik sokaságán kell átverekedned magad. A kulcsot őrző szörny nincs mindig a helyén: sokszor csak egy névtelen őrt találsz a szobájában. Ha azonban ezt az őrt legyőzöd, 5-10 perc múlva újra megjelenik: vagy a kulcs őre (1:6 eséllyel), vagy csak egy másik névtelen őr. Ha a kulcs őrét legyőzöd, 1:6 esély van rá, hogy megtalálod nála a kulcs darabját, 5:6, hogy nincs nála semmi. A timesink egy zseniális találmány, ami biztosítja, hogy az ember végtelenségig játsszon a játékkal. Kívülről egy nevetségesen buta dolognak tűnik (időpazarlás, azaz timesink), de valójában a játék így is nagyon jó volt, és amikor végül megszerezted a kulcsot, úgy érezted, tényleg elértél valamit, akiknek pedig nem volt, irigyen nézték, ahogy beléptél a labirintusba.
Valójában persze ezek voltak a játék gyenge pontjai is. Minden trónkövetelő ezeket próbálta támadni, de ezek nélkül a faktorok nélkül csak egy 2 nap alatt megunható, silány klónt tudtak létrehozni. A bukást okozó csapást végül a World of Warcraft hozta el. A timesinkektől mindinkább megkeseredő EQ játékosokat célozták meg, amikor egy hasonlóan addiktív, de timesinkeket nélkülöző játékot hoztak létre, amellyel ráadásul még egy 5 éves gyerek is tud játszani. Mellesleg míg az EQ grafikája legfeljebb átlagosnak volt nevezhető, a WoW grafikája egyszerűen lélegzetelállító volt. Ha az EQ tervezői zsenik voltak, akkor a WoW létrehozóit is annak kell neveznünk. Amilyen hatalmasat lépett az EQ az evolúcióban a korábbi játékokhoz képest, legalább akkorát lépett tovább a WoW is.
Az EQ 500,000-es előfizetői tábora bámulatos volt - de a WoWnak már 10 milliónál is több játékosa van. A siker kulcsa az egyszerűség volt, a könnyű megtanulhatóság és a sikerélmény. Mindezekben a WoW 5-öst kapott, ráadásul a többi játékhoz képest nagyságrendileg kevesebb programhiba volt benne. A WoWot olyan emberek csinálták, akik rengeteget játszottak az Everquesttel, és tudták, hogy mit kell tökéletesíteni, másképp csinálni.
Persze semmi sem tökéletes, és a WoW alkotói is elkövettek néhány hibát. Az alap játék egyszerűsége miatt még egy átlagos játékosnak is 2-3 hónap alatt végigjátszható volt, míg az új kiegészítő kifejlesztése 2 évig tartott. Persze az igazi rajongók ilyenkor is lekötötték magukat (második, harmadik karaktert indítottak, egymással csatáztak), de ez azért nem tartott ki 2 évig. Raidelés (szuper-erős ellenfelek, akiket csak 20-40 karakter együttes munkája tud legyőzni) az EQhoz hasonlóan a WoWban is van, de számos buktatóval: míg az EQ-ban a raideken mesés relikviák voltak szerezhetők, amelyek a karaktert sokkal erősebbé tették, a WoW raid tárgyai csak marginális előnyt adnak, aminek nincs igazi jelentősége, hiszen a játékban ezek nélkül is mindent le tud győzni a karakter. Ráadásul a következő kiegészítővel ezek a tárgyak azonnal elavultak. A raidek nehézsége nem is hasonlítható az egyéni vagy egy csapatos játékhoz, így ez tényleg csak a hardcore játékosoknak volt érdekes, a játékosok 99%-kának megtartására nem volt alkalmas.
Az EQ bukásának egy másik oka az volt, hogy megkívánta a játékosok közti kommunikációt, a csapatjátékot. Ott szinte semmit nem tudtál egyedül legyőzni, csapatot kellett keresni. Ami eleinte nem volt gond, de ahogy csökkent a játékosok száma, egyre nehezebb volt. A WoWban fel tudsz épÍteni úgy egy 80. szintű karaktert, és meg tudod csinálni a küldetések nagy részét úgy, hogy soha senkihez nem szólsz, soha nem állsz csapatba - és ezért a játékosok igen nagy része így is játszik. Míg az EQ közösséget, csapatszellemet teremtett, a WoWnál ez jóval ritkábban valósul meg. A sikerért tehát fel kellett adni valamit, ami nem feltétlenül volt rossz dolog. Így utólag visszagondolva, az EQ volt a jobb játék, de a WoW a tökéletesebb, ha értitek, mire gondolok.
Elnézést kérek ezért a bő lére eresztett elmélkedésért: ezt az egészet csak azért írtam le, mert mint játékfejlesztőnek, oda kell figyelnem a szakma legjobbjaira, tanulnom a hibáikból és előnyeikből, és én alapvetően szakmai szemmel nézem őket (és persze örömmel beszélek ezekről a dolgokról).
Pontszám: 8.28
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
2. hozzászólás - 2009.01.18. 23:41:32
Én úgy gondolom a WOW óriási előnye, hogy semmit nem ad ingyen. Az igazán fontos dolgokért mindenkinek magának kell megdolgoznia. hiába indít valaki 2-3 karaktert és hiába van több százezer aranya akkor sem érhet el bármit anélkül, hogy ne dolgozna meg érte (repu, epikus tárgyak, pvp rang stb.). Persze könnyebbé válik bizonyos szempontból a játék de még relatíve kevés időráfordítással is szerezhet jobb felszerelést magának. Ez egy olyan része a játéknak ami nagymértékben kiszűri a frusztrációt nincs az az érzése az embernek, hogy amit más elért azt ő nem fogja tudni megcsinálni stb. Az igazán HC arcok persze mindíg jobbak lesznek az átlagnál de akkor is biztos lehet benne az átlag játékos, hogy egy idő után ő is hasonló szintre emelkedhet, ezért akkor is motivált marad a játékosok nagy része amikor igazából a játék már nem állít elé kihívásokat hanem beindul az egymás közötti versengés (sokszor szinte semmiért mert a tárgyak nagy része sok esetben csak minimális előnyt ad a korábbi verzióhoz képest) gondolok itt pl. az achievement rendszerre ami gyakorlatilag semmit kézzelfogható plusszt nem ad mégis még a casual játékosok között is rengeteg olyan van akik szinte mással sem foglalkoznak csak ezeknek a teljesítésével.

Szóval szerintem fontos eleme egy ilyen játéknak az, hogy a játékosok érezzék azt, hogy biztonságban vannak és a megdolgozott dolgaikat nem értéktelenítik el azok akik csalnak és botokkal vagy goldfarmer oldalakon vett arannyal csalással probálnak előre jutni, nem válnak a normál játékot folytatók az ilyen karakterek áldozataivá/rabszolgáivá. Ez az igazi motiváció ami milliók számára garantálja, a sikert egészen addíg amíg az ember hajlandó tenni is érte, a többi csak ízes körítés a lényeg, hogy az embereknek sikerélménye legyen ez pedig csak úgy működik ha meg kell dolgoznia a sikerért amit utánna más nem vehet el tőle. legfeljebb a következő kiegészítő.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 8.07
népszerűShiakoFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
3. hozzászólás - 2009.01.19. 10:27:50
A WoW-val érintőlegesen foglalkoztam, de láttam egy nagy hibáját. Számomra.
Mint mindne fizetős játékot, ezt is ingyen próbáltam ki, az egyik ingyenes hétvégén játszottam vele. Elég sokat a saját értékrendem szerint. Ez alatt nem tudtam mást csinálni, mint küldetéseket teljesítek, ami abból állt, hogy mászkáltam a pályán és futkározó állatokat csapkodtam. Persze nem csak ezt tudtam csinálni, de túl sok érdemelegsre ezen kívül nem volt lehetőségem. Ez merőbe unalmas volt, nem éreztem azt az izgalmat, vagy szabadságot, amiről mások meséltek. Lehet, hogy az kicsit később jött volna, de az alatt a pár nap alatt nem tudtak nekem oylat nyújtani, hogy fizessek nekik a játékért.
Üdv:
Gabi
Pontszám: 6.13
kedvelt tagTony RamirezFérfi
Végzetúr tehetség
231 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
4. hozzászólás - 2009.01.21. 08:59:40 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Lenne egy kritikám a Végzeturhoz, azért ide írom, mert emiatt nem mertem sose WOW-ni.
A kezdés óta kb. 4 hónap telt el, és már nem elég napi 8 óra a játékhoz, hiába a hétvége is! Saját karimból kindulva egy kis számolás. Nem növeltem a portyapontokat, ezért napi 16 jár, ez optimálisan napi 7-8 óra, ha bevállalok -20%-ot is akkor 4 óra mondjuk.
Vadászat ezt növeltem napi olyan 50-55 jár, 4-4.5 óra. Mivel kvízt is kell tölteni ez alkalmanként 20 VD/10 perc ott ülést is jelent.
Csapdakészítés/lélekenergia sajtolás ezt is növeltem, elméletileg naponta 3-4 szörnyet fogok amit 2-3 óra lesajtolni.
Epikus harc, heti 2-3 alkalommal minden borul, 3-6 órát nincs vadászat, portya különben túl sok gyógyital fogy, ami nem olcsó!
Térkapu azért csak napi 1 óra, mert lehet portyázás közben csináni, és jó sok LE-t bukni.
Voltak javaslatok egy szakértelemre ami csökkentené ezeket az időket, azt szeretném ha elgondolkoznátok ezen! Most napi 12 óra játékidő sok egy ilyen jellegű játéktól szerintem!
Üdv: Rici
A hozzászólást Tony Ramirez módosította 2009.01.21. 09:00:14-kor
Itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter!
Pontszám: 8.43
népszerűOtoaakFérfi
Végzetúr mester
678 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
5. hozzászólás - 2009.01.22. 17:56:07 (Válasz Tony Ramirez #4 hozzászólására.)
Idézet: Tony Ramirez - 2009.01.21. 08:59:40
Lenne egy kritikám a Végzeturhoz, azért ide írom, mert emiatt nem mertem sose WOW-ni.
A kezdés óta kb. 4 hónap telt el, és már nem elég napi 8 óra a játékhoz, hiába a hétvége is! Saját karimból kindulva egy kis számolás. Nem növeltem a portyapontokat, ezért napi 16 jár, ez optimálisan napi 7-8 óra, ha bevállalok -20%-ot is akkor 4 óra mondjuk.
Vadászat ezt növeltem napi olyan 50-55 jár, 4-4.5 óra. Mivel kvízt is kell tölteni ez alkalmanként 20 VD/10 perc ott ülést is jelent.
Csapdakészítés/lélekenergia sajtolás ezt is növeltem, elméletileg naponta 3-4 szörnyet fogok amit 2-3 óra lesajtolni.
Epikus harc, heti 2-3 alkalommal minden borul, 3-6 órát nincs vadászat, portya különben túl sok gyógyital fogy, ami nem olcsó!
Térkapu azért csak napi 1 óra, mert lehet portyázás közben csináni, és jó sok LE-t bukni.
Voltak javaslatok egy szakértelemre ami csökkentené ezeket az időket, azt szeretném ha elgondolkoznátok ezen! Most napi 12 óra játékidő sok egy ilyen jellegű játéktól szerintem!
Üdv: Rici


Tényleg elég sok időt elvisz a végzetúr de azért ennyit nem.

Kimaxolt elementáris fúzióval prémium tagként max. 46csp jön naponta(nem 50-55), ha tényleg max.-os akkor 46 vadászat 2 óra 41 perc alatt lemegy(de legyen 3 óra és akkor még kapkodni se kellett), a portya igazából nem köt a gép elé csak pár katt az egész. A legtöbb idő a térkapura megy el mert ahhoz LE is kell és vagy kockáztat az ember és 3 órát 1000-1500LE-vel táborozik vagy leütteti magát minden és minden kapuzás előtt potizik.
Yworl - the dead terrorist
Pontszám: 6.33
kedvelt tagkrishyFérfi
Végzetúr tehetség
159 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
6. hozzászólás - 2009.01.22. 22:54:39
Kis pontosítás. Napi CSP ha prémium vagy: (30+max.fúzió)*1,25= 50
A hozzászólást krishy módosította 2009.01.23. 00:12:14-kor
Dzsó (Tökéletes Gyémánt)
Pontszám: 7.27
kedvelt tagTony RamirezFérfi
Végzetúr tehetség
231 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
7. hozzászólás - 2009.01.23. 22:51:10 (Válasz krishy #6 hozzászólására.)
Az a baj, hogy az embernek van mas elfoglaltsaga is, nem csak a jatek. En nem tudok csak otthon jatszani, ha elmaradok tok unalmas egyhuzamba vadaszni. Es nem lehet otthagyni az en szintemen, mert 20 vadaszatbol tobb szornyet is foghatok es az nem optimalis ha megy a pocsekba!
Nem tudom kedves hozzaszolo Te hanyadik szintu vagy, de majd rajossz!
A terkapu nekem nem akkora gond, amiota van terkapupont sima ugy.
Itt mindenki hülye, csak én vagyok helikopter!
Pontszám: 6.25
kedvencKataaaNő
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
8. hozzászólás - 2009.01.24. 14:40:43 (Válasz Miklós #1 hozzászólására.)
Érdekes cikk érdekes gondolatokkal bár szerintem itt-ott pontosításra szorul.Az EQ volt az alappillére az MMOknak ahogy említetted éppen e zért nem tartom helyesnek a WoWal való összehasonlítását már csak az idő különbségek miatt is.A következő lépés az EQ2 amivel én kb 4 évet játszottam sajnos - egyetemere nézve - hard core szinten tehát van belátásom a fent emlitett világba.EQ2 megjelenésére 1-2 évvel jött ki a WoW és itt már nem lehet olyanokat mondani hogy everquest csunyácska a világok harcához képest...max grafikán 1-2 éve az eq a legszebb-legélethűbb grafikával rendelkező játék volt egészen az Age of Conan megjelenéséig.Az álltalad emlitett összeshasonlítás kicsit s zámomra olyan mintha egy záporjózsefet próbálnál egy ferrarihoz hasonlítani, egyszerüen nem egy kategória.Végezetül a pro és kontra szerintem ami nem objektiv hiszem én "eq örült" voltam és wow-ot csak pár napra kértem kölcsön kipróbálni.Everquestnek nem 500k előfizetője van hanem pár millió bár nehéz pontosan meghatározni hisz sok embernek sony station teljes előfizetése van amivel minden sony mmo hoz joga van (sw:galaxies,eq1,eq2,..) de még igy is hozzávetőleg 8-10x több a wow-os.Ennek az oka az álltalad említett dolgok, miszerint: egydül is könnyen játszható és végigvihető,gyerekeknek is élvezetes( a "gyerekes grafikának köszönhetően ") és leginkább hogy single player built a játék.Viszont pont ebben van a hátránya is..hamar megunható,minek MMO-zol ha egyedül játszol csak??, sok fiatal a fiatalság számlájára irható problémák miatt (túl fiatal hogy megértse,simán buta,morális hiányosságok, stb stb ) tönkre teszi a játék élvezetét.EQban nem igazán találsz 16-18 évesnél fiatalabb játékosokat ami egyrészt kár mert sok-sok potenciális játékost vesztenek de másrészt jó mert tud tartani egy bizonyos "szintet" ami miatt az emberek könnyebben "szocializálódnak" egymással.Emiatt is nem értek egyet veled hogy ez volt a bukása miszerint csapatjáték nehezen jön létre:( A mi oldalunkról nézve inkább az időzónákkal van baj, hisz wowban sok server van külön időzónákra méretezve mig eq inkább egy USA preferált játék,bár semmi sem lehetetlen én anno egy server best klánban voltam ami csak európai,főként ázsiai és néhány örült amerikaiból állt.Elnézést hogy ilyen hosszu lett de nem tartottam fairnek a jó öreg everquest vs wow összehasonlítást:D
Végezetül a másik hozzászólóhoz miszerint unalmas ide-oda rohangálás az egész: pont ez az a réteg akiknek nem ajánlom az mmokat mert nem értik igazán meg.Mi anno honapokig dolgoztunk egy sárkány megölésén a tökéletes időzitések,stratégiák megtalálására és végül 7 óra megállás nélküli munkával meg lett a siker amit nem tudok leirni mennyire jó.Ez persze negatív véglet is, inkább úgy mondanám ha összejön a csapatod és jó emberekkel vagy körbevéve akkor teljesen más mint ide oda rohangálni, folyamatosan megy a "csacsogás" viccelődés és a barátkozás ( rengeteg ázsia,amerikai barátom van azóta és nem egyet már meg is látogattam legutóbb átugrottak europába legénybúcsra és eltöltöttünk pár napot közösen ami a játék nélkül soha nem jött volna létre ) és észre se veszed hogy közben játszol.Mindezek mellett egyetértek az emberekkel hogy nem jó dolog az MMO ha túlzásba viszik és sajnos elég könnyen lehet...úgy fogalmaznék hogy az mmok a mai kornak a virtuális addiktív drogjai és sajnos az idősebb generáció még nem eszmélt rá hogy ettől óvni kell a gyerekeket.Én 24 éves fejjel majdnem 3 évet vesztettem miatta és így utólag csak a szerzett barátokat tudom felmutatni ami persze mindig jól jön de 3 év árán?

mielőtt a nevem miatt valaki félreértésbe kerülne véletlen asszony accjáról irtam ( bár vannak lányok is sokan mmosok között )
A hozzászólást Kataaa módosította 2009.01.24. 14:41:56-kor
Pontszám: 8.00
népszerűShiakoFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
9. hozzászólás - 2009.01.24. 15:52:47
Az össze-vissza rohangálásban meg lettem szólítva, így reagálok, mert nagyon ponttatlanul fogalmaztál rám nézve, vagy csak nem értetted meg, amit írtam:
- nem a rohangálással van bajom, hanem azzal, ha nem tudsz mást csinálni az elején, mint üss le 3 szörnyet megbízás. Hozz 4 bundát (üss le és nyúzz meg 4 szörnyet. Stb. Ez nagyon unalmas. Semmi változatosság. Később lehet, meg összemunka, de mire odáig érek, már lemondtam róla, hogy pénzt áldozzak rá. :idea:
- Azt a pénzt, amit a meglévő, IRL ismerőseimmel töltött programokra, játékokra költök inkább. :idea:
- A küldföldiek megismerése megint egy jó dolog, bár nekem szerencsére megy netes játékok nélkül is, de mindenképpen jó volt olvasni, hogy milyen kapcsolatokat sikerül kiépíts a játékon keresztül. :respect:
Üdv:
Gabi
Pontszám: 5.78
kedvelt tagKaoszfattyFérfi
Végzetúr tanonc
47 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
10. hozzászólás - 2009.01.24. 16:18:51
2 óra játékidő után maximum már eljutsz oda hogy kapsz instás küldetést. Amihez egyedül kevés vagy, sőt alacsony szinten meg is szenvedtek vele 4-5en is:) tehát már az elején is lehet összejátszani:) Pl vadássz le 20 ilyen állatot, de nincs csak 8, akkor groupolsz valakivel és segítetek egymásnak:)
LanMaffia - Végzeturak mesterei (V1)
Káoszfatty - Lélekhozók Testvérisége (V2)
Kataklizma - Ködkapu Strázsái (V3)
Pontszám: 7.50
népszerűShiakoFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
11. hozzászólás - 2009.01.24. 18:29:08
Passz. Én két óra alatt azt sem nagyon döntöm el, hogy mivel is akarok játszani.
Üdv:
Gabi
Pontszám: 5.44
irritálóTyphoonFérfi
Végzetúr
75 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
12. hozzászólás - 2009.01.25. 23:37:43
Már meg se haragudj Miklós (és más se), de aki azt mondja, hogy "a WoW grafikája egyszerűen lélegzetelállító" az vagy a WOW-al nem játszott soha vagy az összes többi számítógépes játékkal. Merthogy a WOW-nak pont a grafikája volt mindig is a gyengéje, pont azért nem írták nagyon hardcore-ra, hogy akinek gyengébb gépe van az is tudjon játszani vele.
A kritika is folyton a grafikáját húzza le, bár tény, hogy a két kiegészítővel javult a dolog.

Viszont amiről nem írtál és nagyon más se szokott írni róla az a story. Na ez az a dolog ami a WOW-nak nincs. És most, hogy a második kiegészítő is megjelent már a kritikusok is le merték írni ezt, bár lehet, hogy erősen közrejátszott a LotrO megjelenése. Tán abba mind egyetértünk, hogy a LotrO storyja verhetetlen. És azt kell, hogy mondjam, hogy a hozzám hasonló öreg játékosok akik már a 80-as évek közepén is a számítógép előtt növesztettük a zöld hályogot (a TF-el is 94 óta játszom) minket már nem igazán hat meg a WOW-féle hentelés. Én kipróbáltam a WOW-ot de nem fogott meg. Még annyira se, hogy az ingyenes próbajáték idejét kitöltsem. Egyszerűen unalmas volt, hogy abból áll a játék, hogy menj előre mint a tank. Ráadásul egy elég erős gépen játszottam és a grafikája kifejezetten ronda volt pláne a 2008-as játékfelhozatal függvényében.

A LotrO viszont azonnal megfogott. Annak ellenére, hogy az is úgy kezdődik, hogy ölj 10-et ebből 20-at abból 30-at meg amabból. A helyszínek, a szereplők, a történet grandiózusak. Arról nem is beszélve, hogy mennyi minden elérhető azonnal a játék kezdetén. Plusz megvan az a lehetőség, hogy bejárhatod Közép-földét, ami lélegzetelállítóan gyönyörű; és nem hiszem, hogy sokan vannak köztünk olyanok akik a Gyűrűk ura olvasása közben nem fantáziáltak azon, hogy milyen is lehetne bejárni a főhősökkel együtt a helyszíneket.

Nem véletlen szokták egyre többen azt mondani a LotrO-ra, hogy a legnagyobb olyan MMO aminek story-ja is van.
Pontszám: 6.80
népszerűShiakoFérfi
Végzetúr mester
388 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
13. hozzászólás - 2009.01.26. 08:41:09 (Válasz Typhoon #12 hozzászólására.)
Idézet: Typhoon - 2009.01.25. 23:37:43
Viszont amiről nem írtál és nagyon más se szokott írni róla az a story. Na ez az a dolog ami a WOW-nak nincs.


Eddig ezt próbáltam leírni. Akkor rosszul. :respect:
Üdv:
Gabi
Pontszám: 7
népszerűPacalpörköltFérfi
Végzetúr
90 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
14. hozzászólás - 2009.01.26. 09:10:46 (Válasz Typhoon #12 hozzászólására.)
A LotrO mellett azért a Warhammer Online is az a hely, ahol adott egy igencsak kidolgozott háttértörténet és világ.
Arius - Nyugdíjas Klub
Pontszám: 7.33
irritálóTyphoonFérfi
Végzetúr
75 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
15. hozzászólás - 2009.01.26. 09:37:50 (Válasz Shiako #13 hozzászólására.)
Idézet: Shiako - 2009.01.26. 08:41:09
Idézet: Typhoon - 2009.01.25. 23:37:43
Viszont amiről nem írtál és nagyon más se szokott írni róla az a story. Na ez az a dolog ami a WOW-nak nincs.


Eddig ezt próbáltam leírni. Akkor rosszul. :respect:




Jól írtad le, de én kifejtettem egy kicsit más szemszögből is.
Pontszám: 6.60
kedvelt tagMicsudiFérfi
Végzetúr poronty
1 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
16. hozzászólás - 2009.01.29. 22:14:20
Az Eq-el nem játszottam. A Wowot ismerem és az nem fogott meg. A Grafika tényleg nem illik egy mai játékhoz. A LotrO Tényleg igényes és van storyja. De mmo-ban Én a Stargate: Worlds-t várom nagyon. Eddig igencsak úgynéz ki hogy ütni fog. A másik ami igencsak meg fogja rázni a világot az a Star Trek online. (legalábbis ha belegondolunk mennyi Sci-fi rajongó van) Ezzel csak azt akartam mondani hogy a sci-fit is legalább annyian szeretik mint a fantasy stílust és az eddig beszélt mmo-k fejlesztőinek valami nagyon újat kell mutatniuk.
Pontszám: 6.40
kedvelt tagcsati777Férfi
Végzetúr mester
830 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
17. hozzászólás - 2009.01.30. 09:05:47
Csak két megjegyzés:
A "80-100 millió Everquest játékos" adattal vitába szállnék (és a Forbes is, akik szerint a WoW a legtöbb előfizetővel rendelkező MMO) de tény, hogy az EQ jóval népszerűbb, mint azt sokan gondolnák. Nálunk jószerivel ismeretlen, de sokan térnek át rá (vagy vissza)-pont azért, mert annyira más, mint a WoW.
Grafikai téma... Jézusom, mikor szabadultok már ki ebből a hülye grafikabetegségből? A WoW szerintem gyönyörű-(pedig nem is játszom vele)! Sokan a szépséget még mindig az élethűséggel és a nagy felbontású textúrákkal azonosítják, pedig a WoW maga a nagybetűs STÍLUS! Az ormótlan arányokkal rendelkező karakterek, amik mintha megelevenedett ólomfigurák lennének egy stratégiai játékból, a színek, az eltúlzott épületek és természeti képződmények-maguk a fantasy esszenciái. Keressetek rá a Ragnarok Online-ra a Google-ban. A grafikája egy röhej. Olyan klánszisztéma és tárgyalkotási rendszer van benne, amit a mai napig nem bírtak leutánozni a nyugati fejlesztők. 30-40 millió játékosa van. Mert van, ahol nem a grafikájától jó a játék... (És ha már a Google felé jártok, keressetek rá az Odin Sphere-re is-gyönyörű, mint egy álom!)
Pontszám: 7.20
irritálóTyphoonFérfi
Végzetúr
75 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
18. hozzászólás - 2009.01.30. 09:28:42 (Válasz csati777 #17 hozzászólására.)
Idézet: csati777 - 2009.01.30. 09:05:47
A WoW szerintem gyönyörű-(pedig nem is játszom vele)!


Erre mondaná dr. House, hogy "szerintem meg ronda a nyakkendőd"!
Attól, mert sok embernek nem tetszik attól még sok ember szerint igenis szép.
De ha tartunk egy közvélemény kutatást akkor kiderül az, hogy a WOW-osok többsége szerint szép a nem WOW-ozok többsége szerint meg ronda.
Viszont ha olyan közvélemény kutatást tartunk, hogy hány WOW-os szerint ronda és hány nem WOW-os szerint szép akkor nagyon meglepődnél az eredményen. Ugyanis én sokkal több WOW-ostól hallom, hogy ronda mint nem WOW-ostól.

Arról nem is beszélve, hogy aki megvesz egy drága videókártyát az talán elvárhatja, hogy ne "Lolka és Bolka" ugráljon a képernyőn.

De ha igazán gyönyörű grafikát akarsz látni akkor Colin McRae Dirt !
Pontszám: 6
kedvelt tagcsati777Férfi
Végzetúr mester
830 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
19. hozzászólás - 2009.01.30. 10:57:42 (Válasz Typhoon #18 hozzászólására.)
Látod, pont erről beszéltem. Nekem az a videojáték a szép, amin több tucat festő dolgozik olajjal és pasztellel, neked az, ha a renderelt 3D objectek minél jobban hasonlítanak a valósághoz. Én meg pont azért játszom, hogy egy pár órán át NE legyek a valóságban!
Pontszám: 7.63
irritálóTyphoonFérfi
Végzetúr
75 hozzászólás
Profil megtekintése
Re: Everquest és World of Warcraft
20. hozzászólás - 2009.01.30. 12:22:36 (Válasz csati777 #19 hozzászólására.)
Idézet: csati777 - 2009.01.30. 10:57:42
Látod, pont erről beszéltem. Nekem az a videojáték a szép, amin több tucat festő dolgozik olajjal és pasztellel, neked az, ha a renderelt 3D objectek minél jobban hasonlítanak a valósághoz. Én meg pont azért játszom, hogy egy pár órán át NE legyek a valóságban!



Ez jó volt!
Pontszám: 6
Oldal: 1234567
HKK - Zén minikiegészítő: Zén Legendái: A sötétség gyermekeiRésföld - a HKK legújabb kiegészítője