Végzetúr - Tanácsok kezdőknek
„A Végzetúr játék olyan, mint az ogre. Rétegekből áll. Bárhány réteget fejtesz is le róla, újabb és újabb mélységei nyílnak meg. Míg a legtöbb karakterfejlesztő játékban egy vagy több egyenes út vezet a sikerhez, itt a fejlődés egy fa koronájához hasonlít, ahol a gyökér a közös indulópont, a levelek között pedig mindenki megtalálhatja a saját személyre szabott kihívását.
A Végzetúr másik fő erőssége, hogy rendkívül tág teret kínál a játékostársaiddal való interakciókra, legyen az együttműködés vagy épp rivalizálás.”
Morze - V3
még több ajánlás
Vadászat
A játék kezdetén érdemes rögtön elmenni vadászni, hogy legyen valamennyi lélekenergiád. Nem kell minden vadászatnál újra kattintani, el tudsz menni egyszerre akár több vadászatra is. A vadászatok leteltével visszanézel, és elköltheted a szerzett lélekenergiát.
Az, hogy hányszor vadászhatsz, a cselekvéspontjaidtól függ, amelyek bizonyos időközönként visszatöltődnek. Ha az összes cselekvéspontodat elhasználtad, ki lesz írva, hogy mikor kapsz legközelebb.
TIPP: A prémium játékosok több cselekvéspontot kapnak naponta.
Lélekenergia
A vadászat során szerzett lélekenergiát elköltheted a tulajdonságaid növelésére, a karakterlapra vagy a bal felső sarokban a fejedre kattintva, vagy vásárolhatsz valamilyen relikviát a lélekkufárnál. A tulajdonságaidat kezdetben 300 lélekenergiáért növelheted. A lélekkufárnál vásárolható relikviák valamivel drágábbak, mint a tulajdonságot eggyel megnövelni: 360-500 LE-be kerülnek, azonban nagyobb bónuszt is adnak. Ez lesz az első döntés, amivel szembesülsz, a tulajdonságaidat fejleszd, vagy rögtön vásárolj egy felszerelési tárgyat?
TIPP: A játék elején az erő, a támadás és a védekezés a legfontosabb tulajdonságok (a tulajdonságok szerepéről részletesebben lásd A karaktered leírását).
Portyázás
Ha már növeltél tulajdonságot, vagy vettél felszerelést, kihívhatsz egy másik végzeturat a portyázás gombbal. Válassz olyan ellenfelet, aki szintén első szintű, és lehetőleg 100% van a neve mellett. (A 100% azt jelenti, hogy mostanában nem támadták, tehát a lehető legtöbb LE-t szerezheted tőle. A 80%, 60% azt jelenti, hogy támadták már, ezért kevesebb lesz a zsákmányod.)
Kattins a nevére, hogy megvizsgáld a statisztikáit és a felszerelését, vagy a támadás gombra, hogy kihívd (de célszerű előbb megvizsgálni). A csatáról részletes leírást kapsz. Az győz, aki többet sebez. A győztes játékos a vesztes lélekenergiájának egy részét elrabolja. A [prémium] játékosok kevesebb lélekenergiát veszítenek. Az így szerzett lélekenergiát is fordíthatod tulajdonságaid növelésére vagy relikviák vásárlására.
A harcban a sebzés és a találati esély a tulajdonságokól függ, de szerepe van a szerencsének is. Ha a tulajdonságaid kb. ugyanakkorák, mint az ellenfeledé, akkor 50-50%-otok van. Ha csak kicsit vagy jobb nála, akkor az az esélyeidet is csak kis mértékben növeli: ha eggyel jobb fegyvert szerzel, az nem garantál automatikus győzelmet. Ha mindenben jelentősen jobb vagy (szint, tulajdonságok, tárgyak) akkor nagy valószínűséggel győzni fogsz.
A portyázásnál ügyelj arra, hogy ha háromszor egymás után támadsz játékost, a harmadik támadásnál már fáradt leszel, és a tulajdonságaid 10%-kal kevesebbnek számítanak, a 4. támadásnál 20%-kal stb. Ezért vagy csak kétszer támadj óránként játékost, vagy a 3., 4. stb támadásnál nálad gyengébb végzeturat hívj ki.
TIPP: Ha portyázni mész, vagy hosszabb ideig nem játszol, érdemes előtte a lélekenergiád nagy részét elkölteni, mert így ha legyőznek csatában, kevesebbet fogsz veszíteni.
Pihenés
Ha hosszabb ideig távol vagy, és sok életpontod hiányzik, érdemes kipróbálni a pihenést. Amíg pihensz, életpontod és varázspontod sokkal gyorsabban regenerálódik, ráadásul kapsz +10% védekezés bónuszt is. Ezért este, lefekvés előtt pl. mindenképp érdemes elmenni pihenni, akkor is, ha nem hiányzik sok életpontod, a védekezés bónusz miatt.
TIPP:Naponta csak háromszor van lehetőséged pihenni, ezért próbáld a pihenéseket úgy beosztani, hogy maximálisan kihasználd őket!
Tapasztalati pont és szintlépés
A vadászatért és győztes portyázásért tapasztalati pontot kapsz (a karakterlapon a sárga csík). Ha a sárga csík végigér, szintet lépsz. Szintlépéskor megnő az életpontod és varázspontod, és szintlépés után már erősebb lényekre tudsz vadászni, több LE jár értük. Szintlépés után érdemes a lélekkufárt is meglátogatni, mert új holmik jelennek meg a boltban. Amikor második szintre lépsz például, a lélekkufár már árulni fog fókuszkristályokat is, amelyekkel a relikviáidat erősítheted! Szintlépéskor az ÉP-d és VP-d is maximumra töltődik, ilyenkor újult erővel mehetsz portyázni.
TIPP: Szintlépéskor mindig egy újabb fejezete nyílik meg a történetednek, amely azon kívül, hogy érdekes olvasmány, sokszor fontos információkat is tartalmaz, sőt, néha rejtett linkeket is. Érdemes tehát mindig elolvasnod. A történeted a bal oldali menü alján, a Legenda gomb alatt találod meg.